wat vliegt de tijd! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van H-essens - WaarBenJij.nu wat vliegt de tijd! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van H-essens - WaarBenJij.nu

wat vliegt de tijd!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg

15 Maart 2015 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Hola!

het is weer een tijdje geleden dat ik een verslagje heb getypt!
maar dat zijn zo van die dingen die er snel bij in schieten!

wat heb ik het hier toch leuk! morgen zit ik hier alweer 6 weken! de tijd gaat wel echt heel snel! gelukkig heb ik het hier goed naar mn zin!
door de weeks stage en in het weekend leuke dingen bezoeken en op stap!

ook op mijn stage heb ik het erg naar m'n zin! de collega's zijn aardig en de patiënten ook! ik mag veel mee kijken en de dingen die ik uit mag voeren mag ik ook meteen doen!
het is hier wel een stuk rustiger op stage dan in nederland!
mijn werk dag ziet er ong. als volgt uit!
08:00 begin ik mijn dag eerst gaan we de medicatie klaar zetten van 12 uur! daarna ga ik een rondje maken om de bloedsuikers te prikken en de insuline te spuiten.
als dit klaar is gaan we de map nakijken dit word iedere dag meerdere keren gedaan om te kijken of de arts iets in de medicatie heeft veranderd!
rond 9 uur gaan we onze ronden lopen! tijdens deze ronden controleren we de infusen of ze nog goed zitten en anders of we een nieuwe moeten plaatsen!. ik moet wel zeggen! ze proberen mij elke keer weer een infuus te laten zetten terwel ik elke keer opnieuw aangeef dat ik dit absoluut niet mag van school!. (hier zijn ze daar lijkt wel een beetje makkelijker in)
rond half 11 zijn we klaar met deze ronden. rond 11 uur gaan we pauze houden om even iets te eten!
daarna is het kijken wat je kunt doen en rond 12 uur ga je dan de medicatie uit delen! daarna is het weer even kijken wat je kunt doen (vaak is dit niet zoveel) en dan rond 1 uur ga ik weer m'n rondje bloedsuikers prikken en insuline spuiten! dit omdat hier het middag eten rond half 2 pas komt!
daarna ligt het er aan wat voor dienst de collega heeft waar ik mee mee loop! als deze een ochtend dienst (08:00-15:00) heeft gaan we alleen nog maar de map controleren en dan kijken wat we kunnen doen, heeft deze een dag dient (08:00-22:00) dan gaan we meestal rond 2 uur de medicatie klaar zetten voor de rest van de dag. hierbij help ik wel mee dit voer ik niet alleen uit! zij verteld mij dan welk medicijn ik moet pakken! ook leggen we de infuus zakken vast klaar voor waar ze om 16:00 uur verwisseld moeten worden!
vaak is er daarna niet veel meer te doen en is het eigenlijk gewoon je tijd uit zitten!
wat wel nog over de hele dag tussendoor gebeurt is ontslag brieven klaar leggen, infusen eruit halen bij mensen die die dag naar huis mogen( dit zijn er elke dag wel een aantal, dit komt omdat ik op de kortverblijf afdeling sta)
meestal mag ik tussen kwart over 2 en kwart voor 3 gaan!

nou en dit is dan een beetje hoe mijn stage dag er hier uit ziet!

verder doen we veel leuke dingen hier! zo zijn we vorige week naar de watervallen geweest! jammer genoeg was het nog een beetje te koud om er in te gaan zwemmen! dn april of mei nog een keer terug!
ook zijn we al naar meerdere bergen gegaan, meerdere stranden bezocht en zijn we gister in Benidorm naar het circus geweest!!!

het stappen is hier ook totaal anders naar in Nederland! hier beginnen we rond 12 uur met "indrinken" bij iemand thuis en gaan we rond half 2 pas richting de taxi om te gaan stappen! en als we het dan niet laat maken zijn we vaak tussen 4 en 5 thuis is het gezellig en heb je de tijd niet door is het zo half 8 voordat je thuis bent! maarja de discotheek is ook tot 8 uur open!
vooral is het zo raar dat als je het hier niet laat maakt het dus nog 4 a 5 uur is! als ik thuis ben en ik zeg ik maak het niet laat is het tussen 12 en 1!
Dat zullen allemaal dingen zijn waar ik straks in Nederland weer aan moet wennen denk ik! haha

nou mensen ik heb denk ik alweer veel te veel zitten zeveren! dus zal ik er maar weer eens mee ophouden!
het ga jullie goed! doet het hier ook!!!

Adios Amigos!!

  • 15 Maart 2015 - 20:11

    Stefan E.:

    Hoi Hanneke,

    Leuk om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt :) Geniet er nog maar lekker van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 3749

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 14 Juni 2015

buitenlandse stage

Landen bezocht: